Formalności związane z wynajmem sali weselnej
Gdy wszystkie kwestie organizacyjne związane z wynajmem sali są już załatwione, pozostaje tylko podpisać umowę. Tylko albo aż, bo może okazać się to bardziej skomplikowane, niż się spodziewamy. Choć nie zawsze tak jest. Gdy w umowie dostrzeżemy jakieś nieprawidłowości, nie warto od razu się zniechęcać. Czasem wystarczy rozmowa i krótki dopisek, by zadowolić gospodarzy i wynajmujących. Trzeba pamiętać, że umowy bywają uniwersalne, a więc traktujmy je jak szablony do uzupełnienia o nasze wymagania.
Najważniejsze elementy umowy wynajmu sali weselnej
Oczywiste jest, że w umowie o wynajem sali weselnej muszą znaleźć się dane obu stron, daty podpisania umowy i okresu wynajmu oraz cena. To podstawowe kwestie, a co poza tym?
• Płatność za usługę wynajmu sali weselnej
W umowie powinien zostać określony sposób rozliczenia, to znaczy gotówka lub płatność przelewem. Poza tym ważny jest termin. Zdarza się, że właściciele lokalu chcą, aby całkowitą kwotę wpłacić jeszcze przed weselem. Częstszym przypadkiem jest płacenie po przyjęciu, ale dobrze, gdy ta kwestia jest sprecyzowana w dokumencie.
• Wynajem sali weselnej – zaliczka
W przypadku zaliczki tak, jak w wyżej wymienionym przypadku płatności za wynajem, warto by jej kwota i data, do której należy ją przesłać, była jasno podana w umowie.
• Gwarancja ceny wynajmu – bardzo istotna kwestia!
W obecnych czasach, gdy terminy w topowych lokalach rezerwuje się nawet kilka lat wcześniej, gwarancja ceny jest czymś bardzo ważnym, gdyż jak wiadomo, ceny z roku na rok wzrastają. Zapisek mówiący o tym, powinien znaleźć się w umowie. Zdarza się jednak, że firma nie jest w stanie zagwarantować, że cena się nie podniesie. Wtedy warto dopilnować, by w dokumencie zostało zapisane, o ile maksymalnie cena może wzrosnąć. Takie doprecyzowanie sprawi, że będziemy spokojniejsi o nasze finanse.
• Oferta sali weselnej w umowie
Właściciele obiecali, że słodkości zawarte będą w cenie? Mówili, że zapłacą za dodatkowe dekoracje? Niestety, ich słowa nie mają mocy prawnej, dopóki nie zostaną formalnie spisane. Każda umowa powinna zawierać dokładnie opracowany kosztorys zawierający szczegóły każdej z opłat składającej się na całkowite koszty. Tylko to da nam gwarancję, że nie zostaniemy oszukani czy zwiedzeni obietnicami firmy.
• Co w przypadku rezygnacji?
Umowa wynajmu sali weselnej W życiu bywa różnie. Mimo że nikt tego raczej nie planuje, zdarzają się sytuacje, że z sali weselnej trzeba zrezygnować. By wypowiedzenie umowy nie wiązało się z utratą ogromnej sumy pieniędzy, umowa musi zawierać fragmenty regulujące takie przypadki. Tuta należy dokładnie sprawdzić, jaki zapis znajduje się w dokumencie i ewentualnie wynegocjować odpowiadające nam warunki z właścicielem lokalu.
Rada na koniec: każdą umowę (nie tylko tę dotyczącą wynajmu sali weselnej) należy przed podpisaniem dokładnie, najlepiej kilkukrotnie, przeczytać przed podpisaniem. Uniknie to wielu kłopotów i nieporozumień.